top of page
  • וקסמן ושות-משרד עו"ד

אסתטיקה – כסף קל?! תחשבו שוב!

יותר ויותר צעירים וצעירות פונים לתחומי האסתטיקה בשאיפה לכסף קל ומהיר במינימום מאמץ, השקעה או אפילו הכשרה רשמית, כסף גדול – אל מול סיכון קטן!

האומנם?!




 

בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז הקורונה אנו מבחינים בעליה משמעותית בתביעות נגד עוסקים במקצועות האסתטיקה בשלל התחומים שלה כגון: טיפולי פנים, הלחמת ריסים, איפור קבוע, לייזר ועוד..


אלפי תביעות,

אלפי מקרים,

עשרות אלפי שקלים בכל פיצוי,

נזקים בלתי הפיכים,

ועוד...


וזאת כאמור שכל אירוע שכזה מאיים לא רק על סגירת העסק וחובות עתידיים, אלא במקרים מסוימים עלול להוביל להליכים פליליים!


 

עו"ד אלינה דרנקר, ראש תחום האזרחי ב-וקסמן ושות' במספר כללים התנהגותיים שעשויים לצמצמם משמעותית סכנות מסוג זה!


"אין ספק שלא כל מקרה ניתן למנוע" כותבת עו"ד דרנקר, "אבל אין ספק שניתן לצמצם סכנות ובתקווה לאפשר לאותם אנשי מקצוע שנים ארוכות של פרנסה טובה במינימום הפתעות וסכנות לדוג:"


1) הכשרה! קיימים מס' רב של מכונים וגורמים מקצועיים רשמיים שמעבירים הכשרות ומקנים כלים הכרחיים לטיפול באסתטיקה וטיפולי יופי למיניהם!


אחת ההתנגדויות הנפוצות ביותר להכשרות זה עלות גבוהה,

אין ספק שלא ניתן להקל ראש בעלות של אלפי שקלים,

אבל כמה עולה תביעה, נזקים לגוף ולרכוש והכתמת שם העסק והמותג?!


2) רישוי עסק: כל קוסמטיקאי/ת חייבים ברישוי עסקים כמו כל עסק אחר: אחרת אתם מסתכנים בעבירה פלילית והסתבכות מיותרת עם מס הכנסה (כן, אפילו אם אני מקבל אנשים על הספה בבית).

ומה אם ייגרם נזק בעסק שפעל ללא רישיון?! ניחשתם נכון! המדינה עלולה להגיש נגדכם כתב אישום פלילי בנוסף לתביעה האזרחית!


3) ביטוח: זה כל כך חשוב שתכסו את עצמכם מכל נזק שעלול להיגרם לכם\ללקוח שלכם! זו יכולה להיות טעות אנוש, פציעה, תגובה אלרגית , אל תקחו על עצמכם אחריות שלא תוכלו לשאת בה, בסכום כסף נמוך יחסית תוכלו לכסות עצמכם ממקרים שעלולים למוטט לכם את העסק ברגע!


4) אישור משרד הבריאות: לא חובה, אבל מקום שקיבל גושפנקא ממשרד הבריאות בהחלט יכול לסייע להפוך את המקום לא רק למבוטח אלא למפוקח.


חשוב לציין שהכלים האלו יכולים להועיל לכם לא רק כדי להגן עליכם אלא גם כדי לקדם אתכם!


איזה לקוח לא ימהר להגיע אליכם אם הוא ידוע שקיבלתם אישור של משרד הבריאות ויש לכם תעודות הכשרה וביטוח בעסק? הלקוח מגיע בשקט ואתם ישנים בשקט!


אז רגע לפני שאתם ממהרים לפתוח את העסק האסתטיקה הבא שלכם:

1. היוועצו עם עורך דין בהיבטי המשפט לרישוי העסקים.


2. מנו סוכן ביטוח שעוסק בתחומים בהתאם לטיפולים המוצעים.


3. רכשו כל תעודה שמעידה על ידע ומיומנות בתחום הטיפול בו אתם עוסקים.


4. הזהירו את הלקוחות מראש מפני טיפולים שעלולים לפגוע בהם באמצעות חוזה מוכן.


5. אל תמהרו להודות באחריות לנזק או אירוע בטרם התייעצתם עם עורך דין.


"הטיפ הכי טוב שלי" אומרת עו"ד דרנקר,

"רכשו את כל הידע והכלים כדי להגיע לרמת הביצוע הגבוהה ביותר והתייחסו לכל לקוח בעולם ככזה שעשוי לקדם אתכם וגם ככזה שעלול להשאיר אתכם בלי עסק"


 

משרד עורכי הדין וקסמן ושות' עוסק בליווי אנשי מקצוע ומטופלים שנפגעו ומעניק פתרונות ייצוג ייעוץ וליווי בהליכים פליליים מנהלתיים ונזיקיים כאחד.

 

***האמור נכתב בלשון זכר אך מופנה ל-2 המינים, האמור לעיל אינו ממצה, מקיף ו\או בהכרח עדכני, אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה, או תחליף לייעוץ משפטי. כל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד, על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד.

bottom of page